När kroppsångesten tar överhand

Jag vet att det är Fredag nu, och de flesta har avslutat sin arbetsvecka.

Trots detta, kan jag faktiskt inte komma på ett mer ypperligt tillfälla att ta upp ämnet kroppsångest.

Eftersom att Fredagar är typiskt en sådan dag, då man vill klä upp siga inför helgen. Må gott, och helt enket ha en skön magkänsla. Så är det precis det, liksom många fler än mig, aldrig har.

Istället står den ständiga oron kvar och älter, ( låter hela kroppen, inklusive själen), ta enorm stryk för det här. Enligt mig är detta ett allvarligt problem, som vi måste gadda oss ihop för att kunna ta oss igenom tillsammans.    -För visst är det väll så att jag knappast är ensam om detta dilemma?

Jag tror som så att; Vissa personer är mer känsliga än andra. Kvinnor som män. Det spelar absolut ingen roll.
Varför det är så, har jag ingen aning om, egentligen.
Av egna erfarenheter, så skulle jag säga att det är många aspekter som spelar in, familjerelationer, vänskapsrelationer och det absolut viktigaste av dem alla: Relationen till sig själv.                                          Väldigt många glömmer bort att den absolut viktigaste relationen vi har i våra liv, är relationen vi har till oss själva.

Ni kan ju tänka er själva; Om din/ er bästa vän frågar er "Hur ser jag ut i den här klänningen?", Eller "Är jag fin utan smink?"
- Då svarar ni ärligt "Du är Jättefin" eller kanske till och med "Du duger precis som du är!"

Om ni däremot skulle fråga er själva, ståendes framför spegeln en Fredagskväll, så skulle svaren mer likna
"Usch, vilka äckliga valkar jag har - jag måste verkligen träna hårdare...", eller, "Jag kan ju inte visa mig utan smink ute, fy vad hemsk jag ser ut!"

Känner ni igen er, och förstår ni vart jag vill komma?
-Det är under all kritik. Självmisshandel, är ordet.

Så Nästa gång, eller rättare sagt, varje gång ni ställer er framför spegeln - beröm er själv för att ni är de ni är.
Tänk på att med bara en enda negativ tanke, kan man förstöra en hel kväll!

Tänk om!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback