Kvarten.

Nu har vi vår betalda kvarts-paus.
Och jag tänkte passa på att informera om läget.

Än sålänge är allt bra.
Jag är sugen på att testa på min tränings-DVD efter jobbet.
Ja - jag äger en tränings-DVD- jag fick den hemskickad med posten förra veckan.
Helt på svenska.
"Platt mage och stark rygg", heter den.

Jag sitter och funderar på massa saker, egentligen.
Men vet inte riktigt hur jag ska strukturera upp saker och ting skriftligt.

Jag kan bara säga att just nu är jag på väg i helt rätt riktigt i livet.
Det flyter verkligen på.
Jag gör endast saker för att jag vet att det är det som är det bästa för mig, och för att det gör mig väldigt lycklig!
Lyckligast i världen just nu, känns det som.

Jag skulle faktiskt vilja påstå att om man bara har viljan, så är allting möjligt.
Men om man verkligen vill någonting, som inte går i lås. Så finns det någon mening med det.
Så är det!
Allting leder till någonting bättre, om man går med den inställningen, så klart.

Jag har svårt att tänka mig att jag själv skulle kunna få det bättre i dagsläget.  Men någon har en gång sagt till mig att "Det är när du är nöjd, som livet stannar upp och du inte kommer någonstans."

Så kort sagt, så ska man aldrig vara nöjd. Man ska alltid kunna sträva efter någonting bättre.
Även fast det inte har med ens egna livssituation och göra, så finns det säkerligen någonting man kan förbättra.
Till exempel ett matlagningsrecept!(?)

Det är de små grejerna som gör den stora skillnaden i livet, också tvärtom.

Och jag skulle i detta stycke vilja infoga min egna livsfilosofi, som jag lärde mig när jag såg filmen Gladiator:
"What you do in life, Echoes in the Eternity."
-
Eller som det skulle kunna heta på svenska - "Som man bäddar får man ligga"

Dvs. att man skapar sin egen lycka.

Sen är ju frågan; Vad är lycka egentligen?

Jag kan säga att jag, utan tvekan, är mycket lycklig! Jag har underbara vänner som aldrig sviker, en fantastisk pojkvän, som jag älskar mer än någonting annat, och så har jag mig själv och min familj, som alltid finns där för mig - vad som än händer.

Detta här, som står skrivet ovanför, är det som gör varje dag för mig!

Det här har kanske satt igång en del tankar hos en del av er, en del kanske tycker att det här är trams.
Men för mig spelar detta stor roll.

Ha en fortsatt underbar dag, för nu är min kvart slut.

//Emma P signar ut - slut!

Kommentarer
Postat av: Jungle

Aww filosofiemmzan ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback