Dagen till sin ära!

Go' Middag!
Nu är det Torsdag...igen.
Jag förkastar gärna Torsdagar lite grann. Jag tycker att det är lite utav en meningslös dag.
Torsdag innebär ju visserligen "dagen innan helgen". Men varför inte gå pang på rödbetan och ta helg direkt?

-Nää.. Okej... lite flummigt av mig att tänka så, kanske.

Det positiva med dagen är att jag slipper vara ensam hemma idag. Dock inte av den roligaste anledningen. Min lillebror Oscar är hemma från skolan idag p.g.a. Sjukdom.
Bra för mig; För då kan jag pyssla om honom lite. Funderar på om jag ska baka något, kanske. Eller kanske överraska med en god, varm kopp hemmagjord choklad.

Jag har även tagit mig för att börja virka igen. Har haft ett lååååångt uppehåll. Men har nu kört igång igen.
Har inte kommit så långt på mitt verk, än. Men jag kommer slänga upp bild sen när den är klar. Vi får väll se hur det är med färgkombinationerna. Eftersom att jag har begränsat urval här hemma. Jag har ju inte kommit så långt i mitt virkande än, så att jag har tagit mig tid att köpa mer garn.
Men det kommer nog bli en hel del virkande framöver känner jag på mig. Tack vare att Karl lärde mig det. Hehe.
Jag säger bara det; Det är kul att virka!

Jag kom även att tänka på en annan sak i morse
, och det är hur ofräsht man egentligen sover om nätterna.
Jag menar; Hur ofta tvättar man sitt täcke, egentligen?
Alltså; Inte bara själva påslakanet, utan självaste täcket. Jag kom på hur oroväckades längesen det var (för min egen del), så jag slänge i morse in mitt härliga duntäcke i tvättmaskinen. Så det kommer vara fräsht att ta med sig till Sälen.
Cred till mig själv!

Inatt fick jag även pratat med Karl, vilket jag inte gjort på 3 dagar. Så det har kännts knäckade tomt. Men det kändes lugnande att hans röst och att allt var bra. Imorgonkväll kommer han hem, och jag ska gå och möta honom på stationen vid 22.50, då tåget rullar in.

Ojojoj, vad mycket det blev nu på en gång. Så kan det gå om man har uppehåll under ett dygn. 
Här är en liten lägesrapport, i alla fall. Så att ni vet att allt är bra och så.

Bildbevis (Där jag dock ser lite smått galen ut...):


Have a GREAT DAY!

XOXO
EmmaP
 

Kommentarer
Postat av: Gabbi

=) Du är för söt du!! = ) <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback