Himmeln är oskyldigt blå..

Himmelen är oskyldigt blå
Som ögon när barnen är små
Att regndroppar faller
Som tårarna gör
Detror inte stjärnorna för
Älskling jag vet hur det känns
När broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Är himmelen så oskyldigt blå

När vi växte opp
Lekte livet, vi var evighetens hopp
Det var helt självklart att vår framtid skulle bli
Oförbrukat fri

Somrar svepte fram
Jorden värmde våra fötter där vi sprang
Rågen gungade och gräset växte grönt
Hela livet var så skönt

Himmelen är oskyldigt blå
Som ögon när barnen är små
Att regndroppar faller
Som tårarna gör
Detror inte stjärnorna för
Älskling jag vet hur det känns
När broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Är himmelen så oskyldigt blå

Frusna på en strand
Flög vi med drakar medan tiden flöt i land
Vi var barn som ingen ondska kunde nå
Himmelen var så blå

Nu tar molnen mark
Jag var förblindad av att solen sken så stark
Men mina ögon kommer alltid le mot dig
Kan det begäras mer av mig

Himmelen är oskyldigt blå
Djupaste hav likaså
Att regndroppar faller
Som tårarna gör
Detror inte stjärnorna för
Älskling jag vet hur det känns
När broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in i en vrå
Är himmelen så oskyldigt blå

Kommentarer
Postat av: matilda

Älskar den låten

Postat av: Robin

Nu fattar jag iiingenting :P

2008-04-22 @ 19:10:24
URL: http://rubbejungel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback