Jag är en Avatar

jag är fängslad, upprymd, och har så många tankar vimlandes i huvudet just nu. Vet inte riktigt hur jag ska börja. Men jag kan säga såhär; Det finns så sjukt mycket mer där ute, mycket viktigare än smink, fettförbränning, materiella (dyra) ting i plural, pengar och girighet... Listan är mycket längre än såhär, vill jag lova. Åsikterna här är väldigt starka. Det jag menar är att vi har alla val; Vad vill vi prioritera här i livet? Vad är viktigt? Vad ska livet gå ut på? Om man fick en andra chans, hur skulle man förbruka den då? Hur långt är man berred att gå, för att nå dit man vill? Kvällen har lett fram till slutsatsen; Filmen Avatar har inte gett min en tankeställare, utan en bekräftelse på hur dagens, men även bakåt i tiden, samhälle fungerar. Vi har alla val! De valen vi gör, är kanske inte alltid rätt - men det går alltid att ta igen, bara man har tron¨på sig själv och sin omgivning. Det har varit en fantastisk kväll. Och med det här takar jag för dagen. Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det som är viktigt i livet är kärlek och vänskap. Ta vara på alla de människor du har i din närhet.

2010-01-10 @ 00:07:00
Postat av: Emma

Självklart att det viktigt med kärlek och vänskap, men vad som egentligen bör väga tyngre, är ju relationen till sig själv.

Är inte den bra; Så blir ju ingenting runtomkring bra - Det har jag fått erfara mina första 19 år.

2010-01-10 @ 14:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback