Störtlopp

Hallå hallå!

Tyvärr har jag varken video eller bilder att tilldela er idag.
Men jag kan berätta om en väääldigt rolig sak;
Nämligen - Jag Åkte skidor i dag, i en riktig backe, för första gången i mitt liv.
Fiifaaaan, säger jag bara =P

Jag åkte knappt  skidor - det var mest ett störtlopp.

20 minuter innan liftstängning, så bestämde jag och min jobbe-kompis Fia oss för att dra på kvällåket.
Så vi stack till Hundfjället.
Vi åkte upp i en liten knapplift. Det gick bra.
Men det var när det stod mellan att svänga höger eller vänster, det gick helt galet fel.

Jag svängde vänster, och skulle naturligtvis ha svängt höger.

Backen jag hamnade i var galet Isig! Jag tappade kontrollen helt, och åkte störtlopp hela vägen ner. Fyy faaan vilken sjuk hastighet jag kom upp i.
Fia trodde moppehastighet.

Självfallet, så vurpade jag. Kasade ner för sista tredjedelen av backen på ryggen (Aj, kan jag säga.. har saftiga friktionsskador nu).
Mitt i kaset, så försökte jag vände mig i sidan, men det gick åt sören med det med. Så jag vändes över på magen.

Hahah!
Det måste ha sett helt SJUKT skoj ut! =)
När jag väl stannade, så låg jag bara och asgarvade. Jag asgarvar fortfarande åt det.
Så - förutom att det svider helt galet mycket på ryggen, så känner jag mig ändå lite stolt över mig själv, måste jag säga!
På Torsdag är jag antagligen ledig, och så vill jag åka till Högfjället och ÖVAÖVAÖVA!

Dagens vurpa kan också ha varit på grund av min dåliga kost. (Dvs. Ingen, mer än lunch)
Inte bra, Emma. Inte bra!

Scherpen sich!

Nähä... Nu ska jag ringa mamma! Sen så ska jag fortsätta virka.
Virkningen går hem här uppe... har redan påbörjat min första beställning.
Har åtminstonde två till på G sen, efter det.
Hoppas att det finns någon typ av Garn-affär här uppe.
Annars kan det ju faktiskt bli lite jobbigt med det.

Nåja
Det löser sig =)

ha det så bra!

XOXO
EmmaP

Kommentarer
Postat av: Jungle

Då vet du hur Anja Pärsson känner sig, hon krashar ju också för det mesta :P

Postat av: Josefin

Åååh! God Jul Emmsan min! Saknar dig också något sjukt mycket! Känns så konstigt att du inte är här hos oss! :(

2008-12-24 @ 12:48:54
URL: http://thenomad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback