Dag 3

Idag har vi alla varit på inroduktion. Det har gått bra. Mina arbetsupgifter kommer vara rktigt nice
Jag ska vara både på Bakfickan; Stå i kassan, hålla fräscht och så...
Sen ska jag vara i Bröboden ibland också. Ska kanske baka och sånt =P
Sen ska jag även bemanna det lilla cafét utanför skishoppen i Tandådalen, lite då och då.
Det kommer bli väldigt bra det här, känns det som =)

Idag har jag dock kännt min första riktiga såndär hemlängtan. Det var ganska jobbig. Men det har lugnat sig lite nu.
Men man saknar ändå alla där hemma och så =(

Nästa vecka kommer i alla fall karl upp =)
han stannar lite mer än en hel vecka. Så det är jättebra, i alla fall =)
har snackat lite med min chef, och hon ska fixa så jag får en och annan heldag ledigt, så jag kan vara med honom. Åka skidor och sådär.
Annars är det ju ganska mycket att göra sådär vid jul. Många som vill äta och fika, ju!

Igår fick jag och Lisa en rums-granne. Frida, heter hon, Hon är bagerska, och har heller aldrig åkt skidor.
Jag blev jätteglad, och presenterade mig genast som en nybörjare!! =)
Så nu har ajg någon som ligger på min nivå också. Riktigt skönt!
Det är ju inte så säkert att man får så väldans mycket tid att öva i backen nu innan jul och nyår, med tanke på omständigheterna. Det kommer ju riktigt mycket folk.

Men senare i Januari kommer det ha lugnat sig igen, och då kommer jag ge mig ut i kylan och åka.
Vill ner till Lindvallen och titta också. Se hur där ser ut och så. Så småningom vill jag åka där också. Men det kommer senare, när man har lite mer ledigt.

Ikväll ska alla Gattar (som vi kallar, eftrsom att vi bor på gattarstigen), käka kvällsmat på Wärdshuset.  Sen ska vi på peronalfest på Fjällis.
Det kommer bli skoj, känner jag på mig =)

har även hittat ett ställe med internet. Nämligen Fjällkyrkan. Så när ajg har ledigt, så kanske jag kan börja videoblogga. Annars så får det bli ett senare projekt kanske.
Just nu lånar jag fortfarande stackars Lisas dator plus mobila bredband. Jag känner mig som en tattare.

Nåja. Nu ska jag Sätta mig och chilla lite. Sen ska vi bege oss bort mot Wärdshuset och en mycket trevlig kväll!

Vi hörs, kanske imorgon?!

XOXO

EmmaP

Kommentarer
Postat av: Filippas Corner

Hej förlåt för att jag inte sa hejdå igår men datorn hängde sig och jag fick bråttom iväg. Är så himla glad för din skull att du har det så bra där uppe, är så avundsjuk, vill ju också! :) Puss gumman!

Postat av: Josefin

Ååh, saknar dig här hemma också! Men det är bra att du har det bra! :D

2008-12-17 @ 20:54:20
URL: http://thenomad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback